söndag 2 december 2012

10

Jag vill bli tagen med storm. Jag önskar att han hade kämpat lika mycket för mig som jag har kämpat för honom. Jag drömmer om att han någon gång vill ha mig lika mycket. Att han inte kan släppa mig när vi kramas, att han inte kan sluta titta på mig när våra ögon möts och att han bara vill vara nära och aldrig sluta andas in den luft som vi i stunden delar. Att han alltid kommer hålla upp dörren för mig när vi ska någonstans. Överraska med romantiska gester, som blommor och fina ord. Att han någon gång säger "jag vill för evigt vara din" och faller ner på knä. Att han aldrig släpper min hand när jag är osäker, och alltid fångar mig när jag faller. Att han aldrig slutar höra av sig spontant, aldrig slutar viska fina saker när vi ligger nära. Aldrig slutar ta mig på kinden eller slutar smeka mitt hår när han kysser mig. Aldrig slutar finnas, och aldrig låter mig försvinna.

Jag tvivlar mer och mer för var dag som går, att han faktiskt existerar.

1 kommentar: