måndag 6 maj 2013

25

Jag och Zlatan såhär en måndag, ytterligare 123 sidor. Jag vaknade redan klockan 08.00 och de flesta jobbade, så även arbetarna utanför mitt fönster. Det är sol och vemod. Det här är förhoppningsvis sista dagen i fångenskap. Imorgon opereras mitt knä. Imorgon kanske jag kan gå igen. Idag slog det mig - jag har inte tagit ett steg på 10 dagar, jag som brukar träna och röra på mig varje dag. Jag känner mig mer motiverad än någonsin. Jag ska komma tillbaka. Träna. Bli bra, eller nä, bättre. Och idag fick jag ett kontrakt skickat till mig. Från och med juni är det jag och Li-Ning, lite av en dröm. Och jag ska kämpa mig tillbaka och förbi där jag var. 

Något annat som stärker mig är Han. Trots ett fullspäckat schema lyckades han ta sig tid för att träffa mig. Jag kan inte vara lyckligare än jag är nu. Eller jo. Dagen då det är han och jag på riktigt, det skulle kunna slå känslan jag har nu. Och hans "det kändes som kärlek vid första ögonkastet", "jag vill ha dig" och drömmar om framtiden som inkluderar mig värmer hela vägen in i ett hjärta som slutat tro på kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar